Hvad er en aflysningsforsikring?

I Dansk Musiker Forbund er vi stolte over, at vi nu kan tilbyde vores medlemmer Danmarks bedste aflysningsforsikring for vores medlemmer.

Alle musikere kender det. Et spillejob bliver pludselig aflyst og dit honorar udebliver. Nu kan du sikre dig med Danmarks bedste aflysningsforsikring. Får du ikke dit honorar som følge af en aflysning af dit arrangement, vil forsikringen træde til og hjælpe dig med dit tab.

Som medlem af Dansk Musiker Forbund kan du forsikre dig mod det tab du lider, hvis dit arrangement pludselig bliver aflyst og du mister dit honorar.

Fra kun 44,- kr. om måneden kan du sikre dig mod aflysninger. Forsikringen er uden selvrisiko, og du kan blive dækket helt op til kr. 140.000 pr. år for aflyste spillejobs. 

Forsikringen dækker f.eks.:

  • Hvis du pludselig bliver syg.
  • Hvis du kommer fysisk til skade.
  • En skade sket på spillestedet så koncerten ikke kan gennemføres.
  • Ekstreme vejrforhold så du ikke kan udføre dit arbejde.
  • Manglende levering af udstyr.
  • Konkurs ved arrangøren.

Derudover dækkes bl.a. 50% af udgiften til lydtekniker og lejet udstyr i forbindelse med det aflyste arrangement. Forsikringen kan tillige dække diverse omkostninger til transport som du kommer til at betale på trods af det aflyste arrangement.

Standardkontrakt

En forudsætning for at forsikringen dækker, er at du har en kontrakt med arrangøren, der som minimum opfylder DMF´s standardkontrakts bestemmelse vedrørende aflysning. I tilfælde af at du får brug for din forsikring, skal du indsende den udfyldte kontrakt sammen med din skadeanmeldelse. 

Standardkontrakt

Forsikringsbetingelser

Vi henviser til de altid gældende betingelser for den endelige dækning. Her kan du læse meget mere om aflysningsforsikringen, og hvad den dækker og ikke dækker. 

Forsikringsbetingelser

Sådan anmelder du en skade til din aflysningsforsikring

Hvis du vil anmelde en skade på din aflysningsforsikring, kan du gøre det via nedestående link. Du vil herefter hurtigst muligt blive kontakte af en skadebehandler, hvor i sammen aftaler det videre forløb. Din skadeanmeldelse kan først betragtes som registreret, når du har modtaget en kvitteringsmail fra DMF Forsikring.

Anmeld skade